Vi har inget lägsta beställningsvärde. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning innan ordern har registrerats i vårt system.
Förutsatt att din order enbart innehåller varor som finns i lager så bör du under normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 1-3 dagar med posten/bussgods. Alternativt efter ca 2-5 arbetsdagar med schenker. Denna tidsram beror på var i Sverige du bor samt vilket fraktsätt du valt i kassan efter din beställning. Vi packar och skickar normalt din order måndag, onsdag varje vecka.
Ditt paket måste hämtas ut inom 14 dagar från det att du har fått avisering om uthämtning.
Ordrar som innehåller beställningsvaror beställs från våra leverantörer när vi mottagit din beställning. Du bör under normala förhållanden ha dem hemma hos dig inom 7-20 arbetsdagar, förutsatt att de inte är slut hos våra leverantörer.
Om din leverans mot förmodan skulle bli försenad kontaktar vi naturligtvis dig.
Transportskador
Piteå handel och trädgård ansvarar för transporten till utlämningsstället. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten. Synlig skada ska alltid anmälas direkt på uthämtningsstället när du hämtar ditt paket och därefter till vår kundservice. Dold skada (produktskada som ej går att se utvändigt på paketet) ska anmälas omgående (senast inom 5 arbetsdagar) till vår kundservice via mail: webbshop@piteahandeltradgard.se. Det är därför mycket viktigt att du packar upp och kontrollerar varornas skick direkt efter mottagandet. Vid eventuella transportskador ska emballaget sparas för reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.
En produkt som efter anmälan till oss har konstaterats skadad under transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.
14 dagars ångerrätt
Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt från det datum som varan togs emot i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund hos oss har 14 dagar från det att du eller ett ombud mottagit varan rätt att ångra ditt köp (ångerfristen). När du returnerar en vara fyller du i returformuläret du fått med din beställning och skickar den tillsammans med varan du vill returnerar. Använd dig av samma eller likvärdigt emballage när du skickar tillbaka din vara. Kontakta vår kundservice om du är osäker. Om du som kund hanterat varan i större omfattning än nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion kan du som kund komma att stå för varans värdeminskning därför rekommenderar vi dig att skicka tillbaka varan i oförändrat skick.
HUR RETUNERAR JAG?
Såhär gör du:
1. Fyll i returformuläret
2. Sätt i returformuläret och varan du vill skicka tillbaka i samma eller likvärdigt emballage.
3. Lämna in ditt paket till gällande ombud. Spara alltid inlämningskvitto. Du som kund ansvarar för att paketet kommer åter till oss så vi rekommenderar att alltid välja spårbar frakt.
4. Klart. Vi kommer kontakta dig per mejl när vi mottagit din retur.
Du som kund står alltid för returfrakt. Vid användning av vår returfraktsedel kommer en faktura på frakten.
Du som kund ansvarar för att paketet kommer åter till oss så vi rekommenderar att alltid välja spårbar frakt och alltid spara inlämningskvitto.
Returadress:
Piteå Handel och trädgård
Hamnviksv.2
943 33 Öjebyn
Återbetalning
Vid utnyttjandet av ångerrätt av hela ordern betalas hela beloppet inklusive alla avgifter (exklusive eventuell kostnad för returfrakt) tillbaka till dig inom 14 dagar efter att varan har kommit till oss och vi har godkänt din retur. Vid delreturer betalas endast varukostnaden tillbaka och inte avgifterna eftersom de är samma oavsett hur många varor du beställt. Om du betalat din beställning via postförskott, direktbetalning eller förskottsbetalning, återbetalas pengarna till ett av dig anvisat bankkonto. Om du betalar med kort kan återbetalning endast ske tillbaka till samma kort som användes vid köptillfället.
Reklamation
Vid reklamation skickar vi en ersättningsprodukt till dig eller återbetalar köpbeloppet inom 30 dagar. Kontakta oss på:
webbshop@piteahandeltradgard.se
Telefon 0911-60015